Höösipumppu

keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Matti-hälytys Valvirassa

FIFTY-SIXTY. Woow! Se on uusi lonkeromerkki. Siinä on alkoholia. Samalla se on tavallaan ihan hauska idea. Mutta hetkinen. Hauska idea ja alkoholi samassa asiayhteydessä? Eieieiei. Valviran onanointiluolan hälytyssireenit huutaa ja punaiset valot vilkkuu. HÄLYTYS!

Koska jotakin edes hieman erilaista alkoholituotetta yritetään saattaa markkinoille, on koko kansan hyvinvointiviraston luolassa jo täysi kuhina. Virkamiestä ja tarkastajaa puskee putkesta ulos niin tiheään että kauempaa luolan suuta tarkastellessa mieleen tulee väkisin mielikuva Lanzarotella ryvettyneestä ripuliperseestä. Nonstoppina ja raivolla.

Ilonpilaajien salkut on myös jo levitetty komentokeskuksen pöydälle. Tätä varten on taas koko syksy treenattu. Valviran kivinaamaisimmat paskapäät ottaa nopeasti tilanteen haltuun ja viraston kaikille kravattinaamoille ja kaulaparroille on duunit määrätty.

Kravattinaamat estää myynnin, kaulaparrat romuttaa markkinoinnin ja kaikki loput sisimmiltään synkät ja sysipaskat virastohiiret yrittävät pyyhkiä jo orastavaa hymyä ihmisten suupielistä. Alkoholisti-isän, pilalle höösätyn pojan ja pyhän hyvinvointityrannian nimeen saatana. Ja homma toimii.

Keskisuomalainen uutisoi tiistaina Fifty-Sixty-lonkeroiden joutuneen näiden perkeleen parasiittien hampaisiin. Yllätyskö tuo. Pullot ovat vähän turhan tyylikkäitä, niissä on mäkihyppääjän kuva ja niiden nimi on Fifty-Sixty. Termin "fifty-sixty" käyttö täytyy kaiken ämpäripäisen logiikan mukaan olla kiellettyä koska Matti sanoi niin joskus 30 vuotta sitten jossain vitun nietoksessa. Voi jeesus sentään.

Eikö samalla logiikalla Karhu -olut ole hyvän maun vastaista? Karhuhan on Suomen rajavartiolaitoksen logossa. Markkinoida nyt olutta alueellisella koskemattomuudella! EIKÖ MILLÄÄN OLE ENÄÄ MITÄÄN VÄLIÄ?

KOFFin purkeissa on kaksi sinistä hevosta. Ensinnäkään hevoset ei ole sinisiä. Selvää kusetusta jo siinä. Ja muutenkin, eikö hevosilla ole jo tarpeeksi rankkaa muutenkin? Tarvitseeko hevosten kustannuksella ruveta enää markkinoimaan yhtään mitään? Sitäpaitsi hevosissa ei edes ole viinaa.

Ja mites Olvi? Siitä tulee mieleen Timo Soini. Ihan vaan koska sen pää on kuin tynnyri. Perkele sentään! EIKÖ KUKAAN AJATTELE TIMOA TAI TYNNYREITÄ?

Mikäli tämä Fifty-Sixty onnistutaan jollain aivan käsittämättömällä tavalla kieltämään, lähtee kyllä Suomi-kammasta taas yksi piikki pois. Tällainen höösääminen ei mene enää edes paskasta huumorista. Ihan silkkaa sekopäisyyttä koko touhu.

Jos on jotakin, ihan mitä tahansa, niin olisi hyvä, jos se pystyttäisiin kieltämään.

3 kommenttia:

  1. "Rakastan Suomea!" 2000-luvun paras vitsilausahdus!

    Ei helvetti mitä lässytystä!

    Sokerin verotusta on nostettu ja nostetaan. Siihen ja ylläolevaan artikkeliin viitaten haluan kysyä mitä vittua ne meinaa sillä että kakaroille myydään Angry Birds limskaa???!!

    Eikö se jumalauta ole ihan sama saatanan juttu penskoille kun 50-60 aikuisille?

    Alkoholi - PAHA

    Sokeri - PAHA

    Eli jos ymmärrän oikein niin kieltojengin mielestä Fifty-Sixty on niin alkoholille positiivista kuvaa antava että se on pakko kieltää.
    Mutte heidän mielestään on aivan okkei markkinoida lapsille Angry Birds limua joka antaa positiivisen kuvan sokeripohjaisista limonaadeista?

    Sori ny vaa mut VITTU EN KYLLÄ NÄE EROA!

    JA PARAS KAIKESTA!!!
    Jos ottaa huomioon äskettäin käytyä keskustelua EU:n kokouksessa Tupakkadirektiiveistä niin siellä käytiin keskustelua NS. Lakupiipusta. TUPAKKAA PROPAGANDOIVAA MAKEISTA.

    Ja jos minä höösään ite täs vähä ni ANGRY BIRDS-MUUMILIMU-SMURFFILIMU-JA-VITTU-ITSE-CARI-GRANDI PROPAGONDOI SILLION ALKOHOLIA!!!!

    Eli joka skidi joka vetää lakupiparia holesta kurkkuun alkaa vetää norttia? Silloin kylläkin joka skidi joka imasee Vihasen linnun purkista skidinä nii makaa 20 vuotiaana pitkin ratikankiskoja kossupullo vantussa!

    BTW.
    Saatana Grandy on kyllä ilmiselvä deeku, miks vitussa se muutoin siel aavikolla sekoilis?!?!

    HAPPY BIRTDAY UN!!!

    L Z R

    VastaaPoista
  2. "Edellisen kerran viranomaiset puuttuivat Matin nimikkojuomaan kymmenen vuotta sitten. Tuolloin Matti-siideri vedettiin pois kaupoista kun sosiaali- ja terveydenhuollon tuotevalvontakeskus kielsi Nykäsen maineella markkinoinnin. Hänen julkista kuvaa ei ollut hyväksyttävää käyttää alkoholijuomien myynnin edistämisessä."
    Jees, koska Nykäsen julkinen kuva on tunnetusti valtion virastojen omaisuutta. Nuorisohan tunnetusti ostaa ylihintaista, matalavolyymistä Mattia keskivertoteinin vararikkoisella budjetilla.
    Suomessa ei yksinkertaisesti kannata toimia alalla, jota virastojen lakitieteen tai yhteiskuntatieteiden maisterit ymmärtävät tarpeeksi sitä rajoittaakseen. Vrt. matkailu- ja ravintola-ala: vain kebab-mestat säilyvät ja ICT: ostetaan mitä tahansa skeidasoftaa Tiedolta, koska "halvin tarjous".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet Tapio oikeassa. Suomessa mm. ruokakauppiaat pitävät virastoja/viranomaisia suurimpana liiketoimintaa haittaavana uhkana. Ja se ei ole enää tervettä

      Poista