Höösipumppu

perjantai 26. heinäkuuta 2013

Liikenteen tärkeellisyysvirasto

JYYGNERIN TEHOAUTO. Perjantaipäivä avautui upeasti kun Trafi päätti tarjoilla aimoannoksen paskaa. Heh, ainakin Mikael Jungnerille. Henkilökohtaisesti ei niinkään innoita koko tyyppi mutta tarjoileehan tämä kuitenkin hyvää esimerkkiä kuinka Liikenteen turvallisuusvirastokin osaa tarvittaessa vittuilla päiväsi pilalle.

Olinkin jo hetken hämmästellyt että miksi Trafin propellikorvilta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään hymyä hyydyttävää settiä. Trafi onkin jäänyt vittumaisuudessaan hieman Valviran, THL:n ja kakkosolutministerin varjoon. Virastossa onkin varmaan pidetty kriisipalaveria siitä että autoilijoiden vitutuskäyrä on hälyttävässä laskussa.

Eipä tästä kai muuta kuin että ihmettelen vaan voiko missään muualla maailmassa tapahtua tällaista että lähdetään tatti ojossa syynäämään ihmisen katsastettua autoa käytännössä huhupuheiden takia? Mitä helvettiä? Perusteluna oli että tässä Muzdassa saa olla enintään mallin tehokkaimman tötterön tehot lisättynä 20 prosentilla. Ok. Silti mitä vittua?

Mazda MX-5 tehokkaimmassa vakiomallissa on 168 hevosvoimaa. Maksimitehot vakiokorille voivat olla siis 202hv. Sitten tämä kaveri sanoo jollekin kauhistelijalle että ajelee 250-heppaisella Mazdalla. Tähän huhupuheen mukaiseen 48 hevosvoimaan oli siis jumalauta puututtava. Eikö nyt oikeasti olisi ollut järkevämpääkään tekemistä? Ymmärrän kyllä jos joku iskee Corsaan 900-heppaisen myllyn kiinni, silloin jopa järjissäänkin olevaa kanssaliikkujaa voisi hirvittää.

Kiitokset Trafille tästä päivästä.

1 kommentti:

  1. Olen kuullut että jokainen presidentin auto, jokainen eduskunnan jäsenen auto ja ETENKIN jokaisen TraFin työntekijän auto on liian tehokas. Tässä on huhupuhetta tarpeeksi, autot syyniin ja heti!

    VastaaPoista